Реконструкція Луцького вокзалу коштуватиме 20 мільйонів гривень

Реконструкція Луцького вокзалу коштуватиме 20 мільйонів гривень

Уже майже два місяці триває реконструкція Луцького залізничного вокзалу. У конкурсі проектів, за якими мали б здійснюватися ці роботи, брали участь чотири організації: АБ "Глорі Плюс", МП "АДК", ВАТ "Волинський Діпроміст", ПП "Прайд". Перше місце між собою розділили ВАТ «Волинський Діпроміст» та Архітектурно-будівельна компанія «Глорі Плюс», творча архітектурна майстерня «Балан і Стельмащук».

Про те, яким буде Луцький залізничний вокзал, нам розповів архітектор Олександр Балан.

– Той проект, що ми розробили, і близько не стояв біля того, що зараз є, – констатує Олександр Григорович. – Мені цей вокзал шкода, можливо він не є пам'яткою архітектури, але є пам'яткою свого часу. Його збудовано у 1959 році. За нашим проектом, приміщення вокзалу мало лишатися таким, яким є, лише із незначними змінами. Натомість мало будуватися нове, із сучасним дизайном, в якому б знаходилися касові відділення, ресторан і зал очікування. У львів'ян було інше бачення. Вони нам дали відповідне архітектурно-планувальне завдання. Обов'язок архітектора – виконувати те, що йому замовляли.
За словами Олександра Балана, заслуженим архітектором України Андрошем Бідзілею було розроблено концепцію, що була прийнята замовником і ним же відкорегована певним чином.

– Протягом двох місяців ми розробляли проектно-кошторисну документацію, – розповів Олександр Григорович. – Це рекордний термін. Час розробки такої документації – до восьми місяців. Наші фахівці працювали ночами, без субот і неділь. Виконана робота була оцінена Волинською обласною державною адміністрацією. На День архітектора чотири людини, які брали участь у роботі, отримали почесні грамоти від губернатора Бориса Клімчука.
На запитання, на що орієнтувалися фахівці при плануванні реконструкції вокзалу, Олександр Балан відповів, що в основі проекту – архітектура п'ятдесятих років.
– Це вокзал того часу, – зазначає Олександр Григорович.
В проект входить саме приміщення вокзалу, вбиральня, багажне відділення та складське приміщення. Зліва та справа будуть облаштовані сквери.
– Загальна вартість виконання проекту – близько двадцяти мільйонів гривень, – сказав архітектор. – З них десять мільйонів піде суто на реконструкцію вокзалу. Три з половиною мільйони – на благоустрій скверів, значних затрат потребує і заміна комунікацій.
– Ми розробили гарну зону для відпочинку з доріжками, лавами та хорошою системою освітлення, – ділиться пан Балан. – Там буде сорок сім світильників. Запропонували замовнику посадити більше вісімдесяти дерев. Облаштувати своєрідний дендропарк. Хочемо, щоб люди, які чекають на потяг, могли в нормальних умовах відпочити. У сквері, з правого боку, плануємо зробити чималий дитячий майданчик. Нині в ті сквери ніхто не ходить, бо туди немає доступу. Скоро усе зміниться.

Матеріали, що мають бути використані при реконструкції, – досить дорогі. В оздобленні – граніт і мармур. Проект реконструкції передбачає велику площу засклення приміщення вокзалу. Архітекторам вдалося переконати замовника, аби той використав дерев'яні вікна, а не пластикові. В залах стіни мають бути обкладені до двох з половиною метрів гранітом. Колони теж оздоблюватимуться мармуром та гранітом. Підлога в залі очікування буде гранітною. Словом, закладаються такі матеріали, що не потребують обслуговування й можуть простояти сто років. Фасади ж залишаться в тих матеріалах, що є. Ліпнина також лишиться. Зараз її майже ніхто не робить. Тож, за словами Олександра Григоровича, вони запропонували замовнику скористатися послугами рівненської фірми, що спеціалізується на декорі. Можливо доведеться залучати і луцького скульптора Миколу Голованя, адже певний об'єм робіт передбачає їхнє виконання вручну. Що стосується куполів, то, можливо, їх гнутимуть у Луцьку спеціалісти однієї із компаній.

На переконання Олександра Балана, до нового року навряд чи можливо завершити реконструкцію.
– Є дуже багато робіт щодо підсилення фундаменту, – стверджує Олександр Григорович. – Адже той фундамент, що є, не може витримати надбудову другого поверху. Роботи з підсилення займуть два, а то й три місяці. Це не буде швидко і не буде дешево.

Також пан Балан розповів, що під час виконання робіт будівельниками було знайдено приміщення, які не значаться на жодному із планів будівлі. Ніхто не знав, що вони там є. Це канали спецзв'язку. Приміщення зроблені досить якісно і потужно. Їх будували полонені німці.

Реконструкція, як пояснив Олександр Григорович, відбуватиметься лише в межах землі, що належить львівській залізниці. Що стосується привокзальної площі, то на неї необхідний новий проект.
Додано: 6-08-2011, 23:48
1
87533

Подібні публікації


Коментарі (1)

avatar
1
#1 толя
за такі гроші небо над вокзалом завжди буде таким ясним як на фото

Додати коментар


Наверх